Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 6 w Krakowie

im. Jana Śniadeckiego

Wycieczka do Ojcowa

17 czerwca 2019

W dniach 13 i 14 uczniowie klasy VI wraz z wychowawczynią p. Anetą Górak i P. Anną Kubik byli na wycieczce krajoznawczo-turystycznej w Ojcowskim Parku Narodowym. Był to prezent dla dzieci od rodziców na Dzień Dziecka.

Pierwszego dnia po odpoczynku udaliśmy się na spacer po tym najmniejszym parku narodowym w Polsce. Trasa prowadziła leśną ścieżką, która pozwoliła odpocząć od upału. Zobaczyliśmy ruiny zamku w Ojcowie z XIV w, który powstał dzięki Kazimierzowi Wielkiemu. Patrząc na makietę warowni wszyscy przypomnieli sobie powiedzenie dotyczące tego władcy "zastał Polskę drewnianą a zostawił murowaną". Pod basztą był dokonały punkt widokowy na Dolinę Prądnika. Kolejną atrakcją była Kapliczka "Na Wodzie". Ponieważ car zakazał budowania obiektów sakralnych na ziemi ojcowskiej mieszkańcy wznieśli ją na betonowych podporach między dwoma brzegami potoku Prądnik. Do wieczora wypoczywaliśmy aktywnie grając i bawiąc się na trawie. Zakończeniem dnia był przygotowany grill - kiełbaski i pieczony chleb.

Drugi dzień był bardziej aktywny. Zwiedziliśmy takie atrakcje parku jak Grota Łokietka. Poza podziwianiem wnętrza jaskini poznaliśmy historię wyjaśniającą jej nazwę. Pochodzi ona od króla Władysława Łokietka, który schronił się w niej na okres około 6 tygodni po ucieczce z Krakowa. Udział w ocaleniu króla miał pająk, który "zasłonił" pajęczyną wejście. Pająka mogliśmy zobaczyć w drugiej zwiedzanej jaskini - Jaskini Ciemnej. Był to sieciarz jaskiniowy - jedyny jadowity pająk w Polsce. Dwa okazy mogliśmy zobaczyć przy wyjściu. Pobyt jaskiniach, gdzie panuje stała temperatura ok. 8 stopni C, był miłą ochłodą tego upalnego dnia. Przeszliśmy również trasę turystyczną podziwiając krajobraz parku oraz takie obiekty przyrodnicze jak Brama Krakowska, igła Deotymy, Rękawica.

Szybko nadszedł jednak koniec wycieczki - po obiedzie i krótkim odpoczynku wróciliśmy busem do Krakowa.